DRECHTERLAND - Vanaf 25 november werkt de gemeente Drechterland met een nieuw systeem om meldingen van overlast sneller op te lossen. Met dit systeem kan de inwoner op een overzichtskaart zien of er al een melding is doorgegeven van de overlast. Daarbij is het makkelijk om een foto mee te sturen en op de hoogte gehouden te worden van de status van de melding. Melding worden via dit systeem sneller verwerkt en dus eerder opgepakt.
Melding doorgeven
Inwoners kunnen meldingen via de website www.drechterland.nl/melden doorgeven. Via de knop ‘Online uw melding doen’ ziet de inwoner gelijk de kaart om te zien of er al eerder een melding is gedaan. Zo niet, kan het formulier ingevuld worden. Het doorgeven van meldingen kan ook met de mobiel of via de Fixi app, die gratis te downloaden is.
Op de hoogte blijven
Inwoners kunnen hun meldingen doorgeven via de website, de Fixi app of telefonisch. Dit kan ook anoniem. Voor het op de hoogte blijven van de voortgang, is het belangrijk om een e-mailadres achter te laten. Dit e-mailadres wordt alleen voor de statusterugkoppeling gebruikt. Als de melding is opgelost, krijgt de melder hierover een bericht van de gemeente.
Telefonisch meldingen doorgeven
Inwoners kunnen hun melding ook telefonisch blijven doorgeven. Samen met de telefoniste wordt de melding ingevoerd via de website. Ook dan kan ervoor gekozen worden om op de hoogte gehouden te worden van de status van de melding. Dit kan per e-mail of telefonisch.